- Status:
Aktualne
- Rodzaj:
Stacjonarne
- Data wydarzenia:
05-11-18
- Miasto:
Warszawa
- Ilość dni:
1
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Erasmus+ ma zaszczyt zaprosić do udziału w Konferencji inaugurującej Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych w Polsce – European Vocational Skills Week
Głównym celem wydarzenia jest promocja kształcenia i szkolenia zawodowego. W trakcie paneli dyskusyjnych eksperci będą poruszać kwestie kształcenia umiejętności dla gospodarki i diagnozowania zapotrzebowania na nie. Ważnym elementem spotkania będzie uroczyste wręczenie nagród ogólnopolskiego konkursu „Nauczyciel z POWER-em”, w którym wyróżnieni zostaną nauczyciele różnych obszarów nauczania, którzy biorąc udział w wyjazdach zagranicznych w ramach Programu Erasmus+ i Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w sektorach edukacja szkolna oraz kształcenie i szkolenia zawodowe w latach 2014-2017, zdobyli wiedzę i umiejętności, pozwalające na opracowanie innowacyjnych materiałów edukacyjnych wykorzystywanych do pracy z uczniami.
Równolegle do wystąpień i dyskusji ekspertów będą odbywały się targi, w ramach których przedstawiciele szkół zawodowych różnych branż, beneficjenci Programu Erasmus+, zaprezentują swoje umiejętności i opowiedzą o atrakcyjności zmieniającego się kształcenia zawodowego oraz współpracy z pracodawcami i wyższymi szkołami zawodowymi. Wśród nich zobaczymy najbardziej utalentowanych polskich uczniów, którzy we wrześniu w Budapeszcie rywalizowali w EuroSkills, czyli europejskim turnieju umiejętności zawodowych.
Do udziału w konferencji i targach zapraszamy nauczycieli, uczniów, wykładowców, studentów szkół zawodowych wszystkich poziomów, członków Rady dyrektorów szkół zawodowych, przedstawicieli centrów kształcenia ustawicznego i praktycznego, szkół wyższych zawodowych, rad kompetencji sektorowych, kuratoriów oświaty, stowarzyszeń branżowych, specjalnych stref ekonomicznych, pracodawców oraz ekspertów z dziedziny kształcenia i szkolenia zawodowego.
5 listopada 2018, Warszawa, Centrum Konferencyjne PGE Narodowy, Warszawa
Udział w konferencji jest bezpłatny!
Serdecznie zapraszamy
Szczegóły i program konferencji
Jakość
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS