Przeczytaj
Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 Logo Dni Uczenia się Dorosłych Sektorowa Rada ds.Kompetencji Usługi Rozwojowe logo Innowacja Edukacyjna Roku
Status: Aktualne
Rodzaj: Stacjonarne
Data wydarzenia: 04-04-19
Miasto: Warszawa
Ilość dni: 1

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów wspólnie z Konfederacją Lewiatan zapraszają na szkolenie w ramach cyklu Akademia Lewiatana pod nazwą:

Jak zarządzać finansami?

Podczas zajęć uczestnicy poznają powiązania finansowe występujące w firmie. Będzą potrafili prawidłowo nazywać i interpretować kluczowe dane, parametry finansowe zawarte w dokumentach oraz zestawieniach finansowych. Poznają również metody wspierania własnych decyzji narzędziami kalkulacyjnymi. Wspólnie z prowadzącym przećwiczą na kanwie kilku wybranych studiów przypadku zachowanie się, siłę oddziaływania i wzajemne powiązania pomiędzy rożnymi finansowymi parametrami. Wiedza ta i umiejętności w tym zakresie pomogą im poznać i zrozumieć swoją rolę w kształtowaniu wyników finansowych firmy.

Program przeznaczony jest dla szerokiego grona menedżerów oraz wszystkich osób, od których wymagane jest rozumienie finansowych skutków podejmowanych decyzji.

Data i miejsce: 4 kwietnia 2019 r., Warszawa, ul. Zbyszka Cybulskiego 3

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

PROWADZĄCY: Lucjan Śledź Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących zarządzania strategicznego i finansowego oraz oceny finansowej projektów inwestycyjnych. Dyrektor ds. Rozwoju w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, wykładowca na Profesjonalnym Studium Finansów, Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami dla Menedżerów oraz programu Executive Master of Business Administration, prowadzonego przez GFKM we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim i walidowanego przez Rotterdam School of Management Erasmus University. Unikalny styl prezentacji oraz praktyczne podejście do pracy z uczestnikami szkoleń stawiają go w pozycji czołowego konsultanta z dziedziny finansów GFKM. Do jego kluczowych kwalifikacji należą zarządzanie finansami, zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami, tworzenie i analizowania biznes planów. Zajmuje się planowaniem inwestycyjnym oraz analizuje efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych. Jest członkiem i przewodniczącym rad nadzorczych w spółkach akcyjnych notowanych na giełdzie. Z wykształcenia jest ekonomistą, ukończył Ekonomikę i Organizację Produkcji na Uniwersytecie Gdańskim. W swej praktyce konsultanta przeprowadził liczne programy szkoleniowe dla wielu firm, m.in. Bridgestone, Delphi Mechatronic Systems, Energa, Federal-Mogul Bimet, GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Grupa LOTOS, Grupa Żywiec, Hortex Holding, Intercell, International Paper Kwidzyn, K.P.B. UNI-BUD, Kimberly-Clark, LU Polska, Mazowiecka Spółka Gazownictwa, Nordea Bank Polska, PERN, Philip Morris Polska, Philips Consumer Electronics Industries Poland, PKN Orlen, Poczta Polska, Polimex-Mostostal, Polkomtel, Stocznia Remontowa GRYFIA, Vector, Związek Pracodawców Elektrociepłowni.

Program szkolenia:

  • 9:00-9:30 Rejestracja, kawa powitalna
  • 9:30-11:00 Finansowa ocena działalności firmy na poziomie działalności operacyjnej
    • Omówienie wybrane założenia i zasady rachunkowości
    • Sprzedaż i jej odzwierciedlenie w rachunku zysków i strat (P&L) i bilansie (BS)
    • Moment ujęcia w sprawozdaniach przychodów ze sprzedaży (Sales) i kosztów sprzedanych produktów (COGS)
    • Marża i narzut realizowana na sprzedaży w wartościach bezwzględnych i procentach (GM)
    • Wyniki bezwzględne: wolumen (ilość), przychody, obrót (zł), marża (zł) i narzut (zł)
    • Marża po pokryciu kosztów odniesionych
  • 11:00-11:30 Przerwa kawowa
  • 11:30-12:15 Zarządzanie marżą i wynikiem finansowym
    • Rabaty, opusty, procenty, punkty procentowe
    • Analiza relacji: obniżenie/podwyższenie ceny i wpływ tego działania na wynik finansowy (relacja: P-V-P)
    • Analiza studiów przypadku: „rabaty w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży", „utracona marża z powodu braku dostępności towaru", „wpływ na wynik dodatkowej sprzedaży"
  • 12:15-13:45 Case study – popyt a optymalna polityka cenowa – symulacje wyników
    • Ustalanie ceny dla maksymalnego wolumenu
    • Ustalanie ceny dla maksymalnych przychodów
    • Ustalanie ceny dla maksymalnej marży
    • 13:45-14:15
    • Podsumowanie i zakończenie
    • 14:15-14:30 Poczęstunek

    Serdecznie zapraszamy!

    Rejestracja on-line
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.