- Status:
Aktualne
- Rodzaj:
Stacjonarne
- Data wydarzenia:
17-09-19
- Miasto:
Warszawa
- Ilość dni:
1
ODO 24 sp. z o.o. wspólnie z Konfederacją Lewiatan zapraszają na szkolenie w ramach cyklu Akademia Lewiatana:
Ochrona danych osobowych w miejscu pracy
Każda organizacja przetwarza dane osobowe pracowników w ramach procesów rekrutacji i zatrudnienia. Ze względu na ważną rolę tych procesów w rozwoju biznesu, należy szczególnie zadbać o ich zgodność pod kątem przetwarzania danych osobowych. Biorąc pod uwagę dynamicznie zmieniający się stan prawny, nie jest to proste zadanie. Poniższe szkolenie, przygotowane przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu systemów ochrony danych osobowych, zapewni Państwu niezbędną wiedzę aby:
- określić podstawy prawne przetwarzania danych,
- określić zakres danych, jakich może żądać pracodawca podczas rekrutacji,
- zweryfikować dokumenty i kopie przechowywane w aktach osobowych,
- nadawać upoważnienia do przetwarzania danych wybranym pracownikom,
- prawidłowo zachować się w przypadku ewentualnej kontroli Prezesa UODO.
Organizatorzy do udziału w szkoleniu zapraszają szczególnie:
- przedstawicieli działów kadr i rekrutacji,
- przedsiębiorców oraz właścicieli firm z sektora MŚP,
- przedstawicieli firm doradztwa personalnego oraz head-hunterów.
Data i miejsce: 17 września 2019 r., Warszawa, ul. Zbyszka Cybulskiego 3
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Serdecznie zapraszamy!
PROWADZĄCY:
Adw. Aleksandra Piotrowska Ekspert ds. ochrony danych w ODO 24 sp. z o.o. Audytor wiodący ISO/IEC 27001.
Doradza w zakresie stosowania przepisów o ochronie danych osobowych oraz prowadzi w tym obszarze szkolenia.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada znaczące doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi grupami kapitałowymi, gdzie odpowiada za ochronę prawną obszaru związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem informacji. W tym zakresie współpracuje także z bankami, dla których tworzy wewnętrzne procedury oraz przygotowuje opinie prawne.
Program szkolenia:
9:00-9:30
Rejestracja, kawa powitalna
9:30-11:00
Podstawowe zasady przetwarzania danych w procesie rekrutacji i zatrudnienia
- Podstawy prawne przetwarzania danych w procesie rekrutacji i zatrudnienia
- Jaki zakres danych może żądać pracodawca od kandydata do pracy w kontekście nowelizacji kodeksu pracy – konieczność weryfikacji kwestionariuszy osobowych dla kandydata do pracy
- Jaki zakres danych może żądać pracodawca od zatrudnionego w kontekście nowelizacji kodeksu pracy – konieczność weryfikacji kwestionariuszy osobowych dla pracownika
- Jakie dokumenty i kopie wolno, a jakie należy przechowywać w aktach osobowych
- Obowiązek nadawania upoważnień w formie pisemnej dla wybranych pracowników
- Archiwizacja akt pracowniczych
11:00-11:15
Przerwa kawowa
11:15-12:45
Dane osobowe pracowników w ramach monitoringu, ZFŚS oraz Pracowniczej Kasy Zapomogowo Pożyczkowej
- Monitoring wizyjny, inne rodzaje monitoringu i zasady ich prowadzenia
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
- Pracownicza Kasa Zapomogowo Pożyczkowa
12:45-13:15
Poczęstunek
13:15-14:45
Kontrola w dziale personalnym
- Podstawowe informacje o kontroli i jej przebiegu
- Prawa osób kontrolowanych i osób kontrolujących
- Przykłady zdarzeń, które mogą mieć miejsce w trakcie trwania kontroli
- Działania pokontrolne
- Postępowanie administracyjne
Serdecznie zapraszamy!
Rejestracja on-line
Jakość
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS