Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 Sektorowa Rada ds.Kompetencji Usługi Rozwojowe Logo DUD KEP - Kongres edukacji pozaformalnej Watchdog - samorządu gospodarczego Projekt Przepis na Rozwój
Status: Aktualne
Ilość dni: 1
[29.04.2020]

WAŻNE! - dziś o 18:00 systemy bankowe uruchamiają przyjmowanie wniosków o subwencje z Tarczy Finansowej PFR!

Banki zaczną przyjmować wnioski od mikrofirm i MŚP o wsparcie z Tarczy. Wnioski będzie można składać za pomocą bankowości elektronicznej w jednym z 17 banków komercyjnych i większości banków spółdzielczych.

Lista banków przyjmujących wnioski

Warto się do tego przygotować i poznać szczegóły programu oferującego szybkie nieoprocentowane wsparcie finansowe z możliwością umorzenia nawet do 75% subwencji.

Wnioski o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR, można składać do końca lipca.

Każdy może łatwo sprawdzić czy kwalifikuje się do programu jako mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwo.

Sprawdź kwalifikacje firmy

Tarcza Finansowa PFR dla Mikroprzedsiębiorców:

Jeśli zatrudniasz co najmniej 1 oraz nie więcej niż 9 pracowników na umowę o pracę, z wyłączeniem właściciela, oraz Twój roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza kwoty 2 mln EUR, możesz liczyć na subwencję w kwocie nawet 324 tys. zł. Wsparcie przeznaczone jest dla firm, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19, więcej szczegółów dostępnych TUTAJ.

Szczegóły subwencji:

  • 1. maksymalna kwota subwencji dla mikrofirm zależy od skali spadku przychodów oraz liczby zatrudnionych i wynosić może do 324 tys. zł (średnio 70-90 tys. zł), a nawet 75% jej wartości może być bezzwrotne:
      • 1.1. - 25% wartości jest bezzwrotne pod warunkiem kontynuowania działalności w ciągu 12 miesięcy od jej udzielenia;
      • 1.2. - dodatkowe 50% subwencji jest bezzwrotne w zależności od poziomu utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy. W przypadku zmniejszenia zatrudnienia procent zwrotu subwencji przez przedsiębiorcę jest odpowiednio wyższy, co stanowi silny bodziec dla beneficjentów do utrzymywania miejsc pracy.
      2. po 12 miesiącach zaczyna się spłata ratalna reszty subwencji rozłożona na 24 miesiące.

      Złóż wniosek za pomocą bankowości elektronicznej – kieruj się instrukcją krok po kroku dostępną poniżej.

      Szczegóły

      Tarcza Finansowa dla MŚP:

      Jeśli zaliczasz się do grona małych lub średnich przedsiębiorców i zatrudniasz do 249 pracowników, z wyłączeniem właściciela, oraz Twój roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln EU, możesz liczyć na wsparcie w wysokości nawet 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata. Subwencja dotyczy firm, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19, więcej szczegółów dostępne TUTAJ.

      Szczegóły subwencji:

    • 1. kwota subwencji, która stanowi 4%, 6% lub 8% sprzedaży rocznej w zależności od skali spadku sprzedaży, może wynieść maksymalnie 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł);
    • 2. 75% subwencji finansowej może być bezzwrotne,
      • 2.1. - w tym 25% pod warunkiem kontynuacji działalności;
      • 2.2. - 25% w zależności od poniesionej przez przedsiębiorstwo straty na sprzedaży;
      • 2.3. - dodatkowo 25% w zależności od utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy;
      3. zwrot subwencji przez przedsiębiorcę będzie proporcjonalnie wyższy w przypadku spadku zatrudnienia.

      Złóż wniosek za pomocą bankowości elektronicznej – kieruj się instrukcją krok po kroku dostępną poniżej.

      Szczegóły

      Tarcza Finansowa dla Dużych Firm:

      Jeśli zatrudniasz więcej niż 250 osób i chcesz skorzystać ze wsparcia w ramach Tarczy Finansowej dla Dużych Firm, nie zgłaszasz się do swojego banku, a bezpośrednio do nas. Sprawdź szczegóły!

      Dowiedz się więcej

      Przygotuj się do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR!

      1. Upewnij się że Bank posiada aktualne, zgodne z wpisem w rejestrze dane Twojej firmy, w tym numer NIP.
      2. Upewnij się, że posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowana Twojej firmy i dysponowania środkami w banku.
      3. Upewnij się, że posiadasz aktywny dostęp, czyli login i hasło do bankowości internetowej dla firm oraz narzędzie autoryzacyjne.
      4. Przygotuj dane finansowe swojej firmy, w szczególności m.in. wysokość obrotów gospodarczych w wybranych miesiącach oraz liczbę zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat (w tym zatrudnionych na umowy cywilnoprawne).
      5. Upewnij się, że nie masz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne oraz oczywiście sprawdź, czy Twoja firma prowadziła działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.

      Wykorzystaj swoją szansę!

      Materiały przygotowane w oparciu o informacje ze strony pfrsa.pl

  • Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.