- Status:
Aktualne
- Ilość dni:
1
[07.12.2022]
Czy Twoja organizacja stwarza sprzyjające warunki dla uczenia się i rozwoju ludzi? W jakim stopniu sama jest zdolna do rozwoju i zmiany?
Pytania tego typu stają się coraz bardziej palące w świecie, w którym sprawność dopasowania się do nowych realiów coraz częściej decyduje o sukcesie – a nawet o przetrwaniu firmy.
Kwestionariusz do wypełnienia, którego Cię zapraszamy to nowe narzędzie diagnozy kultury organizacji, które powstaje w ramach projektu „Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji”, realizowanego przez Wszechnicę UJ, Polską Izbę Firm Szkoleniowych i International Development Norway.
W ramach projektu postaramy się zbadać w jaki sposób przebiegają wewnętrzne procesy rozwoju pracowników w branży edukacyjnej i działach HR. Opracujemy również narzędzie, oferujące nowe spojrzenie na kulturę organizacyjną. Doświadczenie pandemii pokazało, że wybór różnorodnych form uczenia się (np. formy asynchronicznej) uelastycznia całość procesu, ale również rodzi potrzebę uporządkowania i integracji jego poszczególnych elementów.
Szczegóły projektu
Nowe narzędzie skupia się na tych wymiarach kultury, które wiążą się z uczeniem, rozwojem i dopasowaniem do otoczenia. Chcemy stworzyć łatwy w zastosowaniu sposób na identyfikację mocnych stron i obszarów wymagających większej uwagi w budowaniu dobrych warunków do uczenia się w organizacji. Narzędzie będzie dostępne dla Ciebie bezpłatnie.
Twoje odpowiedzi są anonimowe i będą analizowane wyłącznie jako część większego zbioru danych. Planowane zakończenie badania - luty 2023.
Za udział w ankiecie, jeżeli zostawisz na końcu adres e-mail, otrzymasz:
- bezpłatny raport zestawiający Twoje odpowiedzi ze średnimi wartościami dla wszystkich uczestników badania,
- materiał prezentujący co wpływa na środowisko uczenia się w organizacjach.
Serdecznie zapraszamy do udziału w tym badaniu.
Weź udział w badaniu
PARTNERZY PROJEKTU:
Projekt "Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji" korzysta z dofinansowania
o wartości 114 639,50 euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Jakość
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS 3.0
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS 2.0