Wyszukiwarka

Zamknij

Dla członków

Zamknij
Przeczytaj
Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 Logo Dni Uczenia się Dorosłych Sektorowa Rada ds.Kompetencji Usługi Rozwojowe logo Innowacja Edukacyjna Roku
Status: Aktualne
Ilość dni: 1

[28.01]W miniony czwartek odbyło się spotkanie Komitetu Sterującego "Akademii Menadżera MŚP", w skład którego wchodzi 5 operatorów subregionalnych wybranych w konkursie i PARP. Umowy o dofinansowanie projektów z operatorami zostały już podpisane, wszystko wskazuje na to, że wszyscy opratorzy będą do Państwa dyspozycji najpóźniej 1 marca, a niektórzy być może już wcześniej. Trwają prace nad formularzem zgłoszenia (każdy przedsiębiorca będzie musiał przejść przez rejestrację na stronie PARP, a dopiero później zostanie skierowany do właściwego operatora), umową z przedsiębiorcami i regulaminami. Trwają również ustalenia dotyczące sposobu świadczenia pierwszych etapów wsparcia (patrz poniżej).

Wsparcie będzie obejmowało następujące elementy:

1. Diagnoza potrzeb przedsiębiorstwa W pierwszej kolejności przedsiębiorstwa będą mogły otrzymać dofinansowanie na przeprowadzenie diagnozy potrzeb. Celem diagnozy będzie poznanie specyfiki prowadzonego biznesu, planów rozwoju przedsiębiorstwa.

2. Diagnoza luk kompetencyjnych kadry menadżerskiej lub osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego Diagnoza firmy będzie bazą identyfikacji luk kompetencyjnych kadry menadżerskiej/osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego i opracowania dla niej planów rozwoju. Identyfikacja luk kompetencyjnych będzie mogła dotyczyć tylko obszaru uniwersalnych kompetencji menadżerskich, ponieważ tylko takie będą wspierane w ramach Akademii menadżera MŚP.

Rezultatem pierwszych dwóch etapów będzie dokument z rekomendacjami dotyczącymi rozwoju kadry menadżerskiej/osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego, w kontekście planów rozwoju przedsiębiorstwa. Z etapu 1 i 2 będą zwolnieni przedsiębiorcy, którzy posiadają aktualną, nie starszą niż 3 lata diagnozę potrzeb przedsiębiorstwa, w tym luk kompetencyjnych kadry – pod uwagę powinien być brany taki sam okres, jak przy obliczaniu kwoty pomocy de minimis. W szczególności będzie to dotyczyło beneficjentów Działania 2.2. PO WER. Diagnoza ta będzie weryfikowana na etapie wnioskowania o wsparcie.

3. Realizacja działań rozwojowych Na podstawie rekomendacji z Etapu 2, kadra menadżerska/osoby przewidziane do objęcia stanowiska kierowniczego będą otrzymywać wsparcie w postaci szkoleń i doradztwa z zakresu uniwersalnych kompetencji menadżerskich - patrz poniżej. Niezależnie od etapu, wsparcie będzie możliwe do wykorzystania tylko w systemie popytowym na usługi doradcze i szkoleniowe dostępne w Bazie Usług Rozwojowych.

Przypominamy, że działania operatorów obejmą wszystkie województwa i przedsiębiorców w całym kraju, ale szczególnie ważne będą dla przedsiębiorców i firm świadczących usługi rozwojowe na terenie województw mazowieckiego i pomorskiego, w których dotychczas nie funkcjonował popytowy system finansowania (PSF), ponieważ Zarządy Wojdwództw nie przewidziały w Regionalnych Programach Operacyjnych (RPO) środków na szkolenia i doradztwo dla przedsiębiorstw MŚP. Źródłem finansowania jest centralny program POWER (a nie środki regionalne), wsparcie będzie wynosiło co do zasady 80% (bez względu na wielkość przedsiębiorstwa), system będzie się opierał o Bazę Usług Rozwojowych, usługi będą rozliczane w drodze refundacji.

PIFS jest partnerem w projekcie na teren woj. mazowieckiego i lubelskiego, operatorem jest firma HRP, pozostałymi partnerami Pracodawcy Lubelszczyzny ”Lewiatan” i firma informatyczna Fenix.

W ramach budżetu projektu (ok. 11 mln) założyliśmy realizację wsparcia dla 850 osób z woj. mazowieckiego i lubelskiego, 75% będą stanowić osoby z firm małych i mikro. Wsparciem będa mogli być objęci przedsiębiorcy, menadżerowie i osoby przygotowywane do pełnienia tej roli.

UWAGA! Jest już dostępny bardzo ważny materiał - "Opis uniwersalnych kompetencji menadżerskich", który określa dozwolony zakres merytoryczny świadczonych usług szkoleniowych i doradczych - materiał do pobrania poniżej. PIFS w toku konsultacji zgłosił uwagi do tego materiału, jednak niestety nie wszystkie zostały uwzględnione.

To co szczególnie ważne - usługi wsparcia realizowane w ramach pkt. 3 będą musiałby być zgodne z zakresem kompetencji wskazanych w "Opisie" - oczywiście nie muszą pokrywać wszystkich zagadnień, czy całej kategorii, ale usługi nie mogą obejmować zagadnień nie ujętych w tym dokumencie.

Pobierz "Opis uniwersalnych kompetencji menadżerskich" Kontakt do operatorów (po 15 lutego!)

Jakość

Zamknij

Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.


Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.

Dowiedz się więcej o SUS

W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.

Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS

Kongres Edukacji Pozaformalnej

KEP

Kongres KEP 2019 to kontynuator dorobku Kongresu Edukacji Pozaformalnej. W dniach 18 i 19 września 2019 r. gościliśmy w progach Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego. To była już czwarta edycja inicjatywy środowisk zajmujących się wspieraniem uczenia się przez całe życie poza systemem edukacji formalnej, przestrzeń do dyskusji o osiągnięciach i wyzwaniach jakie przed stoją przed branżą rozwojową. Kongres był świetną okazją na spotkanie najwybitniejszych specjalistów sektora, którzy przyjechali z całej Polski, ale nie tylko, aby podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniami i pomysłami.

W ciągu tych dwóch dni Kongres odwiedziło ponad 650 osób, co było dla nas potwierdzeniem, że nasza inicjatywna wciąż budzi zainteresowanie i warto ją kontynuować. Tym razem przygotowaliśmy mnóstwo interesujących propozycji dla uczestników, jednak dzieląc je na dwa dni. Pierwszy dzień poświeciliśmy innowacji w branży rozwojowej, natomiast drugi rozwojowi kompetencji menadżerskich. Każdego dnia uczestnicy mogli liczyć na ciekawe debaty eksperckie, sesje plenarne prowadzone przez wybitnych specjalistów w swoich dziedzinach. Ponadto pierwszego dnia Kongresu przygotowaliśmy również sesje tematyczną, podczas której ogromnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie z przedstawicielami PARP, poświęcone projektowi BUR 2.0.

Kongres KEP 2019 był także okazją do rozstrzygnięcia pierwszej edycji Konkursu Innowacja Edukacyjna Roku, który jest inicjatywą naszej Izby. Spośród 17 zgłoszonych do konkursu rozwiązań i projektów innowacyjnych, Kapituła konkursu wybrała 6, które zostały zaprezentowane uczestnikom Kongresu KEP 2019. Po prezentacjach przyszedł czas na rozstrzygnięcie i przyznanie tytułów. Pierwsze trzy miejsca wybrała Kapituła konkursu, natomiast uczestnicy Kongresu zdecydowali o przyznaniu tytułu "Nagroda publiczności". Wszystko o rozstrzygnięciu i laureatach Konkursu znajduje się na stronie internetowej Innowacja Edukacyjna Roku

Relacja z Kongresu KEP 2019 dostępna na naszym fan page oraz na stronie internetowej Kongresu

Publikacje PIFS

Zamknij
  • Rama Kwalifikacji Usług Rozwojowych w praktyce poza systemem kwalifikacjiCzy wiesz, „rama” może być użyteczna nie tylko przy opracowywaniu kwalifikacji, ale także być narzędziem wspierającym ocenę posiadanych zasobów kadrowych czy przeprowadzania rekrutacji? Może mieć też wiele innych zastosowań w firmie świadczącej usługi rozwojowe – zapoznaj się z opracowaniem PIFS autorstwa Andrzeja Lecha, głównego eksperta i Dyrektora ds. Statutowych PIFS. Pobierz
  • Biała Księga Usług RozwojowychPoznaj sektor usług rozwojowych jaki jest, z jakimi barierami się boryka, jakie są czynniki wzrostu, w którą stronę zmierza - to kompleksowe i wyczerpujące opracowanie stworzone przez zespół uznanych ekspertów branżowych. Pobierz
  • Poradnik: Firmy sektora usług rozwojowych w ZSKOpracowanie może być pomocne dla firm oferujących usługi rozwojowe, zastanawiających się, jaki wpływ na ich działalność może mieć ZSK i w jaki sposób znaleźć w nim swoją rolę i miejsce. Pobierz
  • Rama Sektorowa Usług RozwojowychRaport to dorobek wielomiesięcznej pracy zespołu ekspertów sektora usług rozwojowych i szerokiej konsultacji wstępnych projektów w środowisku branżowym. Zidentyfikowaliśmy podstawowe obszary działalności w sektorze usług rozwojowych. Pobierz

Dołącz do nas

Zamknij

Kto może być członkiem?

Członkiem PIFS może być przedsiębiorca, którego przedmiotem działania jest świadczenie usług rozwojowych. Są wśród nas mali i duzi, początkujący i doświadczeni, firmy szkoleniowe, uczelnie, organizacje pozarządowe, firmy doradcze, zajmujące się coachingiem czy e-learningiem, o pełnym przekroju tematycznym i form – bardzo się cieszymy tą różnorodnością, to nam daje możliwość konfrontacji różnych perspektyw i zmusza do poszerzenia horyzontów. Czekamy również na Ciebie.

Procedura jest bardzo prosta:

  • Już dzisiaj wypełnij formularz na dole strony
  • Prześlemy do Ciebie deklarację przystąpienia do PIFS
  • Uzupełnij ją, sprawdź, czy jest poprawna – w szczególności czy poprawnie jest wskazany sposób usankcjonowania zakresu Twojej działalności dotyczącej szkoleń czy doradztwa (PKD wskazany w KRS/CEIDG, statut lub uchwała władz). W szczególnych przypadkach, jeśli zakres Twojej działalności gospodarczej nie jest informacją ogólnodostępną (KRS/CEIDG/statut na stronie www) lub niedawno uległ zmianie, możliwe, że poprosimy Cię o przesłanie nam stosownego dokumentu
  • Podpisz (zgodnie z zasadami reprezentacji Twojej instytucji) i wyślij do nas skan deklaracji na adres biuro@pifs.org.pl
  • Opłać wpisowe w oparciu o otrzymaną notę statutową z adresu biuro@pifs.org.pl
  • Poczekaj kilka dni na decyzję Zarządu PIFS, Biuro Izby poinformuje Cię o zakończeniu procedury i prześle certyfikat potwierdzający dołączenie do Izby …i gotowe.

Co dalej?

  • Poinformuj swoich klientów i partnerów, że dołączyłeś do prestiżowego grona firm świadczących usługi rozwojowe, które stosują wysokie standardy jakościowe określone w Kodeksie Dobrych Praktyk PIFS, myślą o rozwoju własnej organizacji i promują uczenie się przez całe życie, prowadzą do rozwoju jednostek, grup lub organizacji
  • Załóż konto na strefie strony www dostępnej tylko dla członków i korzystaj z jej zasobów - bazy wiedzy, repozytorium webinarów, ogłoszeń itd., dołącz do Grupy Zamkniętej na FB
  • Śledź korespondencję z Izby - będziemy Ci przesyłać newsletter oraz inne ważne informacje, m.in. zaproszenia na wydarzenia organizowane przez PIFS lub rekomendowane przez nas imprezy Partnerów - networkingi z członkami biznesowymi, szkolenia i warsztaty
  • Przejrzyj listę tematów webinarów dla członków, bardzo prawdopodobne, że znajdziesz tam interesujące Cię tematy
  • Jeśli jeszcze nie posiadasz branżowego certyfikatu jakości potwierdzającego wdrożony system zarządzania jakością SUS 2.0, na stronie sus.pifs.org.pl pobierz treść standardu, przeanalizuj go, przeprowadź samoocenę, pobierz i wypełnij zgłoszenie na audyt Dekry – nie zapomnij wskazać, że jesteś członkiem PIFS, a otrzymasz 1000 zł rabatu
  • Śledź kalendarz wydarzeń, uczestnicz w spotkaniach regionalnych, poznawaj właścicieli i managerów innych firm z branży, wymieniaj się z nimi doświadczeniami i know-how

Składka za pełny rok to jedynie 1800 zł brutto, do tego płatne w 2 ratach + jednorazowe „wpisowe” 500 zł

Chcę wstąpić do PIFS
Publikacje
Dołącz
SUS 2.0
Projekty
Dla członków
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.