- Status:
Aktualne
- Ilość dni:
1
[26.06]
Jak już informowaliśmy, Dyrektor WUP w Katowicach, Grzegorz Sikorski zaprosił przedstawiciela PIFS do udziału w posiedzeniu KS PSF. To pokłosie udziału dyrektora Sikorskiego w spotkaniu konsultacyjnym, które w maju, już po raz kolejny Izba zorganizowała w Katowicach.
Z części posiedzenia w której wziął udział Andrzej Lech, Dyrektor ds. statutowych PIFS można wnioskować, że po spotkaniach konsultacyjnych i interwencjach PIFS, wprowadzeniu elektronicznego systemu przyjmowania wniosków SEKAM (tego dnia akurat SEKAM „padł”, ale nie z powodu naborów), zmianach regulaminowych i wprowadzeniu rund naborów, sytuacja ustabilizowała się, a realizacja umów przebiega płynniej. Ostatnio nie napływały także sygnały i skargi do PIFS, dość częste w poprzednich okresach. Jeżeli jest inaczej, prosimy o informację. Operatorzy zaprezentowali dane, z których wynika, że większość z nich już teraz przekroczyła, niekiedy znacznie ilościowe wskaźniki produktu i rezultatu. Nie dotyczy to wskaźników finansowych (wartość umów zakontraktowanych i umów rozliczonych), których zaawansowanie jest dobre, ale daleko niższe aniżeli wskaźników ilościowych. Wydaje się, że nie pozostanie to bez wpływu na przebieg PSF do końca planowanego okresu.
Wymiana uwag i opinii z przedstawicielami operatorów była kolejnym potwierdzeniem, że w bezpośredniej konfrontacji i rozmowie można wiele kwestii wyjaśnić i dać odpór stereotypom. Andrzej Lech wyraził nadzieję, że operatorzy nie będą w przyszłości unikali udziału w spotkaniach na zaproszenie interesariuszy PSF w województwie śląskim.
Jakość
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS 3.0
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS 2.0