- Status:
Aktualne
- Ilość dni:
1
[29.04.2020]
WAŻNE! - dziś o 18:00 systemy bankowe uruchamiają przyjmowanie wniosków o subwencje z Tarczy Finansowej PFR!
Banki zaczną przyjmować wnioski od mikrofirm i MŚP o wsparcie z Tarczy. Wnioski będzie można składać za pomocą bankowości elektronicznej w jednym z 17 banków komercyjnych i większości banków spółdzielczych.
Lista banków przyjmujących wnioski
Warto się do tego przygotować i poznać szczegóły programu oferującego szybkie nieoprocentowane wsparcie finansowe z możliwością umorzenia nawet do 75% subwencji.
Wnioski o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR, można składać do końca lipca.
Każdy może łatwo sprawdzić czy kwalifikuje się do programu jako mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwo.
Sprawdź kwalifikacje firmy
Tarcza Finansowa PFR dla Mikroprzedsiębiorców:
Jeśli zatrudniasz co najmniej 1 oraz nie więcej niż 9 pracowników na umowę o pracę, z wyłączeniem właściciela, oraz Twój roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza kwoty 2 mln EUR, możesz liczyć na subwencję w kwocie nawet 324 tys. zł. Wsparcie przeznaczone jest dla firm, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19, więcej szczegółów dostępnych TUTAJ.
Szczegóły subwencji:
1. maksymalna kwota subwencji dla mikrofirm zależy od skali spadku przychodów oraz liczby zatrudnionych i wynosić może do 324 tys. zł (średnio 70-90 tys. zł), a nawet 75% jej wartości może być bezzwrotne:
- 1.1. - 25% wartości jest bezzwrotne pod warunkiem kontynuowania działalności w ciągu 12 miesięcy od jej udzielenia;
- 1.2. - dodatkowe 50% subwencji jest bezzwrotne w zależności od poziomu utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy. W przypadku zmniejszenia zatrudnienia procent zwrotu subwencji przez przedsiębiorcę jest odpowiednio wyższy, co stanowi silny bodziec dla beneficjentów do utrzymywania miejsc pracy.
2. po 12 miesiącach zaczyna się spłata ratalna reszty subwencji rozłożona na 24 miesiące.
Złóż wniosek za pomocą bankowości elektronicznej – kieruj się instrukcją krok po kroku dostępną poniżej.
Szczegóły
Tarcza Finansowa dla MŚP:
Jeśli zaliczasz się do grona małych lub średnich przedsiębiorców i zatrudniasz do 249 pracowników, z wyłączeniem właściciela, oraz Twój roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln EU, możesz liczyć na wsparcie w wysokości nawet 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata. Subwencja dotyczy firm, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19, więcej szczegółów dostępne TUTAJ.
Szczegóły subwencji:
- 1. kwota subwencji, która stanowi 4%, 6% lub 8% sprzedaży rocznej w zależności od skali spadku sprzedaży, może wynieść maksymalnie 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł);
-
- 2. 75% subwencji finansowej może być bezzwrotne,
- 2.1. - w tym 25% pod warunkiem kontynuacji działalności;
- 2.2. - 25% w zależności od poniesionej przez przedsiębiorstwo straty na sprzedaży;
- 2.3. - dodatkowo 25% w zależności od utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy;
3. zwrot subwencji przez przedsiębiorcę będzie proporcjonalnie wyższy w przypadku spadku zatrudnienia.
Złóż wniosek za pomocą bankowości elektronicznej – kieruj się instrukcją krok po kroku dostępną poniżej.
Szczegóły
Tarcza Finansowa dla Dużych Firm:
Jeśli zatrudniasz więcej niż 250 osób i chcesz skorzystać ze wsparcia w ramach Tarczy Finansowej dla Dużych Firm, nie zgłaszasz się do swojego banku, a bezpośrednio do nas. Sprawdź szczegóły!
Dowiedz się więcej
Przygotuj się do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR!
- Upewnij się że Bank posiada aktualne, zgodne z wpisem w rejestrze dane Twojej firmy, w tym numer NIP.
- Upewnij się, że posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowana Twojej firmy i dysponowania środkami w banku.
- Upewnij się, że posiadasz aktywny dostęp, czyli login i hasło do bankowości internetowej dla firm oraz narzędzie autoryzacyjne.
- Przygotuj dane finansowe swojej firmy, w szczególności m.in. wysokość obrotów gospodarczych w wybranych miesiącach oraz liczbę zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat (w tym zatrudnionych na umowy cywilnoprawne).
- Upewnij się, że nie masz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne oraz oczywiście sprawdź, czy Twoja firma prowadziła działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
Wykorzystaj swoją szansę!
Materiały przygotowane w oparciu o informacje ze strony pfrsa.pl
Jakość
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS 3.0
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS 2.0
Dołącz do nas
Kto może być członkiem?
Członkiem PIFS może być przedsiębiorca, którego przedmiotem działania jest świadczenie usług rozwojowych. Są wśród nas mali i duzi, początkujący i doświadczeni, firmy szkoleniowe, uczelnie, organizacje pozarządowe, firmy doradcze, zajmujące się coachingiem czy e-learningiem, o pełnym przekroju tematycznym i form – bardzo się cieszymy tą różnorodnością, to nam daje możliwość konfrontacji różnych perspektyw i zmusza do poszerzenia horyzontów. Czekamy również na Ciebie.
Procedura jest bardzo prosta:
- Już dzisiaj wypełnij formularz na dole strony
- Prześlemy do Ciebie deklarację przystąpienia do PIFS
- Uzupełnij ją, sprawdź, czy jest poprawna – w szczególności czy poprawnie jest wskazany sposób usankcjonowania zakresu Twojej działalności dotyczącej szkoleń czy doradztwa (PKD wskazany w KRS/CEIDG, statut lub uchwała władz). W szczególnych przypadkach, jeśli zakres Twojej działalności gospodarczej nie jest informacją ogólnodostępną (KRS/CEIDG/statut na stronie www) lub niedawno uległ zmianie, możliwe, że poprosimy Cię o przesłanie nam stosownego dokumentu
- Podpisz (zgodnie z zasadami reprezentacji Twojej instytucji) i wyślij do nas skan deklaracji na adres biuro@pifs.org.pl
- Opłać wpisowe w oparciu o otrzymaną notę statutową z adresu biuro@pifs.org.pl
- Poczekaj kilka dni na decyzję Zarządu PIFS, Biuro Izby poinformuje Cię o zakończeniu procedury i prześle certyfikat potwierdzający dołączenie do Izby
…i gotowe.
Co dalej?
- Poinformuj swoich klientów i partnerów, że dołączyłeś do prestiżowego grona firm świadczących usługi rozwojowe, które stosują wysokie standardy jakościowe określone w Kodeksie Dobrych Praktyk PIFS, myślą o rozwoju własnej organizacji i promują uczenie się przez całe życie, prowadzą do rozwoju jednostek, grup lub organizacji
- Załóż konto na strefie strony www dostępnej tylko dla członków i korzystaj z jej zasobów - bazy wiedzy, repozytorium webinarów, ogłoszeń itd., dołącz do Grupy Zamkniętej na FB
- Śledź korespondencję z Izby - będziemy Ci przesyłać newsletter oraz inne ważne informacje, m.in. zaproszenia na wydarzenia organizowane przez PIFS lub rekomendowane przez nas imprezy Partnerów - networkingi z członkami biznesowymi, szkolenia i warsztaty
- Przejrzyj listę tematów webinarów dla członków, bardzo prawdopodobne, że znajdziesz tam interesujące Cię tematy
- Jeśli jeszcze nie posiadasz branżowego certyfikatu jakości potwierdzającego wdrożony system zarządzania jakością SUS 2.0, na stronie sus.pifs.org.pl pobierz treść standardu, przeanalizuj go, przeprowadź samoocenę, pobierz i wypełnij zgłoszenie na audyt Dekry – nie zapomnij wskazać, że jesteś członkiem PIFS, a otrzymasz 1000 zł rabatu
- Śledź kalendarz wydarzeń, uczestnicz w spotkaniach regionalnych, poznawaj właścicieli i managerów innych firm z branży, wymieniaj się z nimi doświadczeniami i know-how
Składka za pełny rok to jedynie 1800 zł brutto, do tego płatne w 2 ratach + jednorazowe „wpisowe” 500 zł
Chcę wstąpić do PIFS