- Status:
Aktualne
- Ilość dni:
1
[02.03.2023]
Misją Polskiej Izby Firm Szkoleniowych jest dbanie o wysoką jakość usług rozwojowych, a przede wszystkim świadczenie przez jej członków – profesjonalne firmy szkoleniowe - usług rozwojowych dopasowanych do budżetów i potrzeb pracodawców. PIFS jest autorem certyfikowanego Standardu jakości SUS 2.0
Dbając o wsparcie nie tylko legislacyjne, ale również praktyczne i biznesowe po rozmowach z wieloma z Was zdecydowaliśmy się jako Zarząd na zakup i przeprowadzenie drugiej edycji badania kupujących usługi rozwojowe. Wiemy jak ważnym jest podejmowanie świadomych decyzji strategicznych w oparciu o fakty i wyniki rzetelnych badań. Wiemy, jak wielu z nas boryka się z różnymi wyzwaniami na rynku, szczególnie po stronie popytu i sprzedaży usług rozwojowych.
Zapraszamy zatem ponownie Klientów firm szkoleniowych – przedstawicieli HR i managerów - decydentów zakupu szkoleń i usług rozwojowych do udziału w drugiej edycji unikatowego badania Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Będziemy wdzięczni za poświęcenie 5-7 minut i udzielenie odpowiedzi na pytania.
KLIKNIJ I PRZEJDŹ DO BADANIA LINK DO BADANIA
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W BADANIU
W zamian za Pana/i udział i pozostawienie e-maila otrzyma Pan/i od Polskiej Izby Firm Szkoleniowych już czerwcu br, a więc jeszcze przed okresem budżetowania wyjątkowe Podsumowanie wyników badania, z których będzie można dowiedzieć się:
- jak inne firmy ustalają budżety rozwojowe, budżety na szkolenia i inne działania rozwojowe?
- jakie kwoty w PLN planują przeznaczyć na rozwój kadr w organizacji?
- w jakich obszarach firmy będą szkolić pracowników i rozwijać kadrę zarządzającą w kolejnych latach?
- z jakich form rozwojowych dla kadry zarządzającej i pracowników korzystają najczęściej?
- jak inni oceniają efektywność szkoleń online i czy korzystają z e-learningu?
- jakie kompetencje uważają za kluczowe dla rozwoju organizacji?
A tym samym porównać swoje działania i plany na tle innych firm.
KLIKNIJ I PRZEJDŹ DO BADANIA LINK DO BADANIA
Badanie jest anonimowe, wyniki będą prezentowane wyłącznie w zbiorczych zestawieniach. Ankieta będzie aktywna do 31 marca 2023 r.
Badanie na zlecenie PIFS realizuje ponownie firma badawcza Sedlak&Sedlak, z którą mieliśmy okazję współpracować przy pierwszej edycji badania w 2021 roku i z której współpracy byliśmy zadowoleni.
Badanie wspólnie z PIFS wspierają finansowo uznane firmy szkoleniowe, którym zależy na świadczeniu usług dopasowanych do potrzeb obecnego rynku pracy.
SPONSORZY BADANIA:
PATRONI MEDIALNI BADANIA:
Jakość
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS 3.0
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS 2.0