- Status:
Aktualne
- Ilość dni:
1
[07.03.2024]
Bardzo dziękujemy za udział w konferencji OD INDYWIDUALIZMU DO WSPÓLNOTY KULTURA UCZENIA SIĘ W ORGANIZACJACH, organizowanej przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych To dla nas bardzo ważne, że podjęliście Państwo temat uczenia się w organizacjach.
Podczas konferencji rozmawialiśmy o starym paradygmacie, uczeniu się systemu jako całości oraz praktycznych aspektach budowania kultury uczenia się w organizacjach.
Piotr Piasecki, prezes PiFS, omówił stary paradygmat uczenia się - czym jest i jakie ryzyka się
z nim łączą. Przechodząc przez ewolucji modeli organizacyjnych, zwrócił uwagę na aktualne zjawisko - konkurowania w jednorodności i jak wychodząc konkurowania zacząć współpracę różnorodności?
Wystąpienie Iwony Sołtysińskiej, dyrektor merytorycznej Wszechnicy UJ, dotyczyło kultury uczenia w praktyce. Wychodząc od koncepcji organizacji uczącej się, poprzez kulturę uczenia się jako wycinek kultury organizacyjnej, do poszczególnych wymiarów środowiska sprzyjającego uczeniu się.
Dyskusja panelowa dostarczyła różnych perspektyw, mamy nadzieję, że była także źródłem inspiracji jak współtworzyć kulturę uczenia się. Bardzo dziękujemy naszym Panelistom, dyskusję współtworzyli:
- Stanisława Zwijacz - Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego MEN
- Katarzyna Piwowarczyk - Country Marketing Manager IKEA
- Joanna Bednarska - People Development and D&I Manager, Polska, Mondi
- Bartłomiej Brach - Antropolog organizacji, doktor nauk o zarządzaniu, Wykładowca Wydziału Socjologii UW
- Jacek Jakubowski - Grupa TROP, Przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
- Prowadzący Iwona Sołtysińska i Piotr Piasecki
GRANTODAWCY PROJEKTU:
PARTNERZY PROJEKTU:
Projekt Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji korzysta z dofinansowania o wartości 114 639,50 euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Celem projektu jest:
1. Nabycie wiedzy na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji, tworzenia zintegrowanego środowiska uczenia się oraz budowania kultury jakości w usługach edukacyjnych przez 10 przedstawicieli kadry zarządzającej instytucji partnerskich dzięki wizycie studyjnej w Oslo oraz wspólnemu opracowaniu produktów edukacyjnych opracowanie we współpracy z IDN i PIFS produktów skierowanych do edukatorów, wspierających rozwój kultury jakości oraz rozwój paradygmatu humanistycznego w uczeniu się.
2. Zacieśnienie współpracy z WUJ i IDN w celu tworzenia ekosystemu wsparcia organizacji sektora edukacji w zmianie kultury organizacyjnej, podejmowaniu nowego paradygmatu uczenia się sprzyjającego włączeniu społecznemu oraz integracji oferowanych usług realizowanych w różnych formach.
Projekt Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji korzysta z dofinansowania z budżetu Rzeczpospolitej Polskiej, stanowiącego 15% wartości dofinansowania tj. 20 230,50 euro.
Jakość
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS 3.0
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS. W dniu 15 maja 2025 Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych przyjęło uaktualnioną wersję Kodeksu Dobrych Praktyk, która obowiązuje wszystkich Członków PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS 2.0