Wyszukiwarka

Zamknij

Dla członków

Zamknij
Przeczytaj
Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 Logo Dni Uczenia się Dorosłych Sektorowa Rada ds.Kompetencji Usługi Rozwojowe logo Innowacja Edukacyjna Roku
Status: Aktualne
Rodzaj: Stacjonarne
Data wydarzenia: 27-02-19
Miasto: Warszawa
Ilość dni: 1

Victoria Kancelaria Consultingowa wspólnie z Konfederacją Lewiatan zapraszają na szkolenie w ramach cyklu Akademia Lewiatana

"Planowanie sukcesji – czy jest mi potrzebne? Zagrożenia związane z brakiem planu sukcesji"

Wielu przedsiębiorców tworzy swoje biznesy cieżko pracując, dorabiając się nie tylko dużych pieniędzy, ale i prężnie prosperującej firmy. W natłoku bieżących spraw nie wszyscy jednak zastanawiają się co się stanie kiedy zdarzy się im poważny wypadek, nieprzewidziana choroba lub nagła śmierć i zniszczy to, na co pracowali długo i wytrwale, nie tylko dla siebie, ale również swojej rodziny. Często nie myślimy, że o bezpieczeństwo na przyszłość należy zadbać już dziś.

Może zatem warto już teraz zadać sobie kilka ważnych pytań i poznać na nie odpowiedzi oraz przygotować plan na przyszłość, aby nieoczekiwane sytuacje nie zaskoczyły przedsiębiorcy i jego najbliższych.

Podczas udziału w seminarium eksperci:

  • przedstawią jakie ryzyko dla przedsiębiorcy, jego rodziny, majątku prywatnego i firmowego niosłaby jego nagła choroba lub poważny wypadek,
  • podpowiedzą co zrobić, aby przekazanie majątku nastąpiło bezproblemowo, a następne pokolenia kontynuowały rozpoczętą przez przedsiebiorcę działalność,
  • kto należy do grona spadkobierców ustawowych i czy wśród nich są osoby małoletnie,
  • czy spadkobiercy ustawowi posiadają odpowiednie kwalifikacje, aby kontynuować prowadzoną przez zalożyciela firmy działalność,
  • czy rodzina poradzi sobie z realizacją zobowiązań biznesowych,
  • opowiedzą jakie prawo do majątku przedsiębiorcy ma partner z nieformalnego związku.

Seminarium skierowane jest do przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą oraz współników spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Na spotkaniu uczestnicy zapoznają się z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi sukcesji majątku firmowego i osobistego, dzieki czemu będą mogli zabezpieczyć swoje firmy i rodziny, a także siebie, na wypadek nagłego dziedziczenia.

Z uwagi na fakt, iż niektórzy członkowie PIFS prowadzą działalność w takich formach prawnych, które utrudniają sukcesję i kontynuację działalności – warto pomyśleć o udziale w tym seminarium. Jednym z prowadzących będzie Tomasz Koproń - nasz kolega i były członek zarządu PIFS.

Data i miejsce: 27 lutego 2019 r., Warszawa, ul. Zbyszka Cybulskiego 3

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

PROWADZĄCY:

  • Ewa Pędzich-Ościsłowska Specjalista ds. ubezpieczeń i inwestycji AVIVA, właścicielka Kancelarii Consultingowej Victoria. Od 2014 r. członek MDRT - elitarnego i niezależnego stowarzyszenia zrzeszającego 1% najlepszych doradców ubezpieczeniowych i finansowych na świecie. Od 2017 r. członek BNI Polska - największej na świecie profesjonalnej organizacji rekomendacji biznesowych. Została wielokrotnie nagrodzona jako jeden z najlepszych agentów AVIVA w Polsce m.in. Oscarem ubezpieczeniowym, jako Lider Obsługi Klienta i Perła Sprzedaży, a także w Konkursie Prezesa AVIVA. Od 5 lat zajmuje się doradztwem sukcesyjnym dla właścicieli firm i przedsiębiorców - uświadamia swoich klientów, jakie konsekwencje prawne, finansowe i podatkowe dla rodziny i firmy powoduje śmierć lub niezdolność do pracy, spowodowana wypadkiem lub chorobą.
  • Tomasz Koproń Ekonomista, doradca biznesowy; partner Kancelarii Consultingowej Victoria oraz Kancelarii LTF Advisers Group, ekspert prawny organizacji przedsiębiorców, były radca Krajowej Izby Gospodarczej. Od 18 lat działa w zarządach firm i organizacji biznesowych. Specjalizuje się w prawnych i ekonomicznych aspektach prowadzenia działalności gospodarczej, szczególnie przez mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Szczególnie skupia się na bezpieczeństwie prawno-organizacyjnym podmiotów gospodarczych oraz sukcesji, zarówno formalnej jak i kompetencyjnej. Pomaga w rozwoju przedsiębiorstw i organizacji poprzez, między innymi, dostosowanie rozwiązań prawnych i organizacyjnych do celów firm i ich właścicieli. Prowadzi szkolenia i indywidualne konsulatacje dotyczące bezpieczeństwa prawnego, sukcesji i zmian organizacyjnych oraz nadzoruje procesy zmian organizacyjnych dotyczące tych obszarów.

Program szkolenia:

  • 9:30-10:00 Rejestracja, kawa powitalna
  • 10:00-11:30 Czym jest sukcesja? Planowanie spadkowe - rozwiązania prawne w Polsce.
    • Sukcesja rodzinna
    • Polisa jako narzędzie finansowe
  • 11:30-12:00 Przerwa kawowa
  • 12:00-13:00 Sukcesja w biznesie
    • Pytania, dyskusja, networking
  • 13:00 Poczęstunek

Serdecznie zapraszamy!

Rejestracja on-line

Jakość

Zamknij

Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.


Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.

Dowiedz się więcej o SUS

W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.

Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS

Kongres Edukacji Pozaformalnej

KEP

Kongres KEP 2019 to kontynuator dorobku Kongresu Edukacji Pozaformalnej. W dniach 18 i 19 września 2019 r. gościliśmy w progach Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego. To była już czwarta edycja inicjatywy środowisk zajmujących się wspieraniem uczenia się przez całe życie poza systemem edukacji formalnej, przestrzeń do dyskusji o osiągnięciach i wyzwaniach jakie przed stoją przed branżą rozwojową. Kongres był świetną okazją na spotkanie najwybitniejszych specjalistów sektora, którzy przyjechali z całej Polski, ale nie tylko, aby podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniami i pomysłami.

W ciągu tych dwóch dni Kongres odwiedziło ponad 650 osób, co było dla nas potwierdzeniem, że nasza inicjatywna wciąż budzi zainteresowanie i warto ją kontynuować. Tym razem przygotowaliśmy mnóstwo interesujących propozycji dla uczestników, jednak dzieląc je na dwa dni. Pierwszy dzień poświeciliśmy innowacji w branży rozwojowej, natomiast drugi rozwojowi kompetencji menadżerskich. Każdego dnia uczestnicy mogli liczyć na ciekawe debaty eksperckie, sesje plenarne prowadzone przez wybitnych specjalistów w swoich dziedzinach. Ponadto pierwszego dnia Kongresu przygotowaliśmy również sesje tematyczną, podczas której ogromnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie z przedstawicielami PARP, poświęcone projektowi BUR 2.0.

Kongres KEP 2019 był także okazją do rozstrzygnięcia pierwszej edycji Konkursu Innowacja Edukacyjna Roku, który jest inicjatywą naszej Izby. Spośród 17 zgłoszonych do konkursu rozwiązań i projektów innowacyjnych, Kapituła konkursu wybrała 6, które zostały zaprezentowane uczestnikom Kongresu KEP 2019. Po prezentacjach przyszedł czas na rozstrzygnięcie i przyznanie tytułów. Pierwsze trzy miejsca wybrała Kapituła konkursu, natomiast uczestnicy Kongresu zdecydowali o przyznaniu tytułu "Nagroda publiczności". Wszystko o rozstrzygnięciu i laureatach Konkursu znajduje się na stronie internetowej Innowacja Edukacyjna Roku

Relacja z Kongresu KEP 2019 dostępna na naszym fan page oraz na stronie internetowej Kongresu

Publikacje PIFS

Zamknij
  • Rama Kwalifikacji Usług Rozwojowych w praktyce poza systemem kwalifikacjiCzy wiesz, „rama” może być użyteczna nie tylko przy opracowywaniu kwalifikacji, ale także być narzędziem wspierającym ocenę posiadanych zasobów kadrowych czy przeprowadzania rekrutacji? Może mieć też wiele innych zastosowań w firmie świadczącej usługi rozwojowe – zapoznaj się z opracowaniem PIFS autorstwa Andrzeja Lecha, głównego eksperta i Dyrektora ds. Statutowych PIFS. Pobierz
  • Biała Księga Usług RozwojowychPoznaj sektor usług rozwojowych jaki jest, z jakimi barierami się boryka, jakie są czynniki wzrostu, w którą stronę zmierza - to kompleksowe i wyczerpujące opracowanie stworzone przez zespół uznanych ekspertów branżowych. Pobierz
  • Poradnik: Firmy sektora usług rozwojowych w ZSKOpracowanie może być pomocne dla firm oferujących usługi rozwojowe, zastanawiających się, jaki wpływ na ich działalność może mieć ZSK i w jaki sposób znaleźć w nim swoją rolę i miejsce. Pobierz
  • Rama Sektorowa Usług RozwojowychRaport to dorobek wielomiesięcznej pracy zespołu ekspertów sektora usług rozwojowych i szerokiej konsultacji wstępnych projektów w środowisku branżowym. Zidentyfikowaliśmy podstawowe obszary działalności w sektorze usług rozwojowych. Pobierz

Dołącz do nas

Zamknij

Kto może być członkiem?

Członkiem PIFS może być przedsiębiorca, którego przedmiotem działania jest świadczenie usług rozwojowych. Są wśród nas mali i duzi, początkujący i doświadczeni, firmy szkoleniowe, uczelnie, organizacje pozarządowe, firmy doradcze, zajmujące się coachingiem czy e-learningiem, o pełnym przekroju tematycznym i form – bardzo się cieszymy tą różnorodnością, to nam daje możliwość konfrontacji różnych perspektyw i zmusza do poszerzenia horyzontów. Czekamy również na Ciebie.

Procedura jest bardzo prosta:

  • Już dzisiaj wypełnij formularz na dole strony
  • Prześlemy do Ciebie deklarację przystąpienia do PIFS
  • Uzupełnij ją, sprawdź, czy jest poprawna – w szczególności czy poprawnie jest wskazany sposób usankcjonowania zakresu Twojej działalności dotyczącej szkoleń czy doradztwa (PKD wskazany w KRS/CEIDG, statut lub uchwała władz). W szczególnych przypadkach, jeśli zakres Twojej działalności gospodarczej nie jest informacją ogólnodostępną (KRS/CEIDG/statut na stronie www) lub niedawno uległ zmianie, możliwe, że poprosimy Cię o przesłanie nam stosownego dokumentu
  • Podpisz (zgodnie z zasadami reprezentacji Twojej instytucji) i wyślij do nas skan deklaracji na adres biuro@pifs.org.pl
  • Opłać wpisowe w oparciu o otrzymaną notę statutową z adresu biuro@pifs.org.pl
  • Poczekaj kilka dni na decyzję Zarządu PIFS, Biuro Izby poinformuje Cię o zakończeniu procedury i prześle certyfikat potwierdzający dołączenie do Izby …i gotowe.

Co dalej?

  • Poinformuj swoich klientów i partnerów, że dołączyłeś do prestiżowego grona firm świadczących usługi rozwojowe, które stosują wysokie standardy jakościowe określone w Kodeksie Dobrych Praktyk PIFS, myślą o rozwoju własnej organizacji i promują uczenie się przez całe życie, prowadzą do rozwoju jednostek, grup lub organizacji
  • Załóż konto na strefie strony www dostępnej tylko dla członków i korzystaj z jej zasobów - bazy wiedzy, repozytorium webinarów, ogłoszeń itd., dołącz do Grupy Zamkniętej na FB
  • Śledź korespondencję z Izby - będziemy Ci przesyłać newsletter oraz inne ważne informacje, m.in. zaproszenia na wydarzenia organizowane przez PIFS lub rekomendowane przez nas imprezy Partnerów - networkingi z członkami biznesowymi, szkolenia i warsztaty
  • Przejrzyj listę tematów webinarów dla członków, bardzo prawdopodobne, że znajdziesz tam interesujące Cię tematy
  • Jeśli jeszcze nie posiadasz branżowego certyfikatu jakości potwierdzającego wdrożony system zarządzania jakością SUS 2.0, na stronie sus.pifs.org.pl pobierz treść standardu, przeanalizuj go, przeprowadź samoocenę, pobierz i wypełnij zgłoszenie na audyt Dekry – nie zapomnij wskazać, że jesteś członkiem PIFS, a otrzymasz 1000 zł rabatu
  • Śledź kalendarz wydarzeń, uczestnicz w spotkaniach regionalnych, poznawaj właścicieli i managerów innych firm z branży, wymieniaj się z nimi doświadczeniami i know-how

Składka za pełny rok to jedynie 1800 zł brutto, do tego płatne w 2 ratach + jednorazowe „wpisowe” 500 zł

Chcę wstąpić do PIFS
Publikacje
Dołącz
SUS 2.0
Projekty
Dla członków
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.