- Status:
Aktualne
- Rodzaj:
Stacjonarne
- Data wydarzenia:
14-10-19
- Miasto:
Helsinki
- Ilość dni:
6
W imieniu EPALE zapraszamy i informujemy, że w dniach 14-18 października 2019 r. odbędzie się czwarta edycja Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych, który jest inicjatywą Komisji Europejskiej. Inicjatywa adresowana jest do instytucji, działających w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe, w tym roku, a jej główne obchody będą miały miejsce w Helsinkach.
Zgodnie z tradycją, również w tym roku ogłoszony został konkurs The Awards for VET Excellence. Nagrody w konkursie zostaną wręczone podczas Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych 17 października 2019 r. przez Marianne Thyssen, europejskiego komisarza ds. zatrudnienia, spraw społecznych, umiejętności i mobilność pracowników.
Jedna z kategorii konkursowych to Szkolenia w pracy 2019.
TEMAT NAGRODY - Nie tylko duże firmy inwestują w swoich pracowników. W całej Europie istnieje wiele przykładów mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy cenią swoich pracowników i wspierają ich rozwój. Nagroda: Szkolenia w pracy 2019 pragnie rozpoznać i nagrodzić najbardziej aktywnych spośród nich.
CZEGO SZUKAMY? - Poszukujemy przykładów wysokiej jakości profesjonalnych programów szkoleniowych oferowanych pracownikom mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
GŁÓWNE CELE NAGRODY
- Zapewnienie rozpoznawalności doskonałym praktykom z całej Unii Europejskiej, które wspierają profesjonalne szkolenie w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach na różnych etapach kariery.
- Zwrócenie uwagi opinii publicznej na temat uczenia się przez całe życie zawodowe oraz nowe praktyki i polityki w tej dziedzinie.
- Uzupełnienie nagród w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego związanych z Europejskim Tygodniem Umiejętności Zawodowych i zwrócenie uwagi na uczenie się, które odbywa się po zakończeniu edukacji formalnej, w celu skutecznego zarządzania zmianami i rozwojem kariery.
DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?
Zwycięzcy zyskują:
- uznanie;
- statuetkę Nagroda: Szkolenia w pracy 2019;
- zaproszenie na czwarty Europejski Tydzień Umiejętności zawodowych w Helsinkach, Finlandia (17 i 18 października 2019 r.), w tym podróż i zakwaterowanie (dla przedsiębiorcy (menedżera) i jednego z pracownika, który wziął udział w programie szkoleniowym);
- międzynarodową rozpoznawalność za pośrednictwem mediów społecznościowych Komisji Europejskiej i stronę internetową Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych;
- możliwość zaprezentowania programu szkoleniowego na europejskich platformach (np. EPALE).
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ?
- Mikroprzedsiębiorstwa, małe lub średnie firmy, które zapewniają swoim pracownikom możliwości podnoszenia kwalifikacji i / lub przekwalifikowania.
- Wnioskodawca musi być aktywny w co najmniej jednym z państw członkowskich UE lub w krajach kandydujących do UE lub krajach EFTA.
JAK UCZESTNICZYĆ? - Należy przesłać swoje zgłoszenie za pomocą formularza - w terminie 31 maja 2019 r. (23:00 CET)
Formularz
Szczegóły
Jakość
Jako Polska Izba Firm Szkoleniowych chcemy wzmacniać jakość usług rozwojowych na polskim rynku usług szkoleniowo-rozwojowych, dlatego zdecydowaliśmy się na modyfikację SUS 2.0 i stworzeniu jego nowej wersji – Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0 - SUS 3.0.
Ten zmodyfikowany standard wychodzi naprzeciw aktualnemu rozumieniu specyfiki usługi rozwojowej i wymagań stawianych przez Klientów podmiotom, które je realizują – zarówno indywidualnych jak i Klientów biznesowych.
Modyfikacja SUS 2.0 do SUS 3.0 polegała na zmianie jego struktury na bardziej procesową, bez podziału na szkolenia otwarte czy zamknięte, ale obejmujące wszystkie rodzaje usług nazwane usługą rozwojową. SUS 3.0 uwzględnia to, że usługa rozwojowa może być rozłożona w czasie i być realizowana w różnych środowiskach uczenia się, z wykorzystaniem mieszanych (tzw. blended) form, metod i narzędzi wspierania uczenia się. Standard w nowym wydaniu uwzględnia usługi zdalne i zdalne w czasie rzeczywistym realizowane dla jednorodnej grupy np. z danej firmy oraz uczenie się indywidualne i grupowe.
W ramach SUS 3.0 zostały dodane nowe wymagania – dotyczące dostępności i walidacji w odniesieniu do wszystkich usług rozwojowych realizowanych przez podmiot. Jest to związane z nowymi wymaganiami co do usługi rozwojowej dla usług dofinansowanych w zakresie walidacji i dostępności. Chcemy jednak te wymagania zaproponować do wszystkich usług – nie tylko dofinansowanych.
Dowiedz się więcej o SUS 3.0
W 2017 roku opracowaliśmy Kodeks Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym wszystkich członków PIFS, jego akceptacja i stosowanie jest warunkiem i zobowiązaniem dla wszystkich firm wstępujących i zrzeszonych w PIFS.
Poznaj aktualny Kodeks Dobrych Praktyk PIFS
Wspieranie wysokiej jakości usług rozwojowych i zarządzania firmami szkoleniowymi i doradczymi leży nam na sercu od początku istnienia PIFS, dlatego w 2007 roku została opracowana pierwszą wersję Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który określał preferowane zachowania i postawy z punktu widzenia dobrego imienia branży, obowiązującego prawa, fundamentalnych zasad funkcjonowania środowiska i ochrony interesów branży. W 2012 roku udostępniliśmy nasz branżowy standard jakości, jakim był Standard Usług Szkoleniowych, przyjęty przez ponad 200 firm.
Jego rozwinięciem i następcą jest SUS 2.0, czyli akredytowany standard jakości zarządzania i realizacji usług rozwojowych: Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych PIFS, audytowany przez firmę Dekra – akredytowanego audytora o międzynarodowej renomie. SUS jest standardem uprawniającym do rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych PARP i realizacji usług z dofinansowaniem EFS (szkoleniowych i doradczych, w tym coaching i mentoring). Jest standardem ogólnodostępnym i bezpłatnym, każda chętna organizacja może go wdrożyć i stosować zawarte w nim zasady i zalecenia – płatny jest jedynie zewnętrzny audyt w firmie Dekra.
Dowiedz się więcej o SUS 2.0