Przeczytaj
Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 Logo Dni Uczenia się Dorosłych Sektorowa Rada ds.Kompetencji Usługi Rozwojowe logo Innowacja Edukacyjna Roku
Status: Aktualne
Ilość dni: 1
[07.12.2022]

Miło nam poinformawać, że PIFS został Partnerem projektu "Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji" realizowanego przez Wszechnicę UJ w partnerstwie z International Development Norway.

W projekcie Kultura uczenia się stawiamy pytanie na ile organizacje rozpoznają potencjał tkwiący w uczeniu się osób dorosłych poprzez doświadczenie pracy zawodowej? Realizacja wymagającego zadania, udzielanie wsparcia współpracownikom, podejmowanie nowej roli zawodowej etc. mogą stanowić znaczący materiał w procesie uczenia się. Pełne skorzystanie z tych doświadczeń wymaga m.in. kultury organizacyjnej, która traktuje rozwój pracowników jako kluczowy obszar funkcjonowania organizacji, a nie jedynie zadanie pochłaniające ich „czas pracy”.

W ramach projektu postaramy się zbadać w jaki sposób przebiegają wewnętrzne procesy rozwoju pracowników w branży edukacyjnej i działach HR. Opracujemy również narzędzie, oferujące nowe spojrzenie na kulturę organizacyjną. Doświadczenie pandemii pokazało, że wybór różnorodnych form uczenia się (np. formy asynchronicznej) uelastycznia całość procesu, ale również rodzi potrzebę uporządkowania i integracji jego poszczególnych elementów.

Celem projektu jest:

  • Nabycie wiedzy na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji, tworzenia zintegrowanego środowiska uczenia się oraz budowania kultury jakości w usługach edukacyjnych przez 10 przedstawicieli kadry zarządzającej instytucji partnerskich dzięki wizycie studyjnej w Oslo oraz wspólnemu opracowaniu produktów edukacyjnych, opracowanie we współpracy z IDN i PIFS produktów skierowanych do edukatorów, wspierających rozwój kultury jakości oraz rozwój paradygmatu humanistycznego w uczeniu się.
  • Zacieśnienie współpracy z IDN i PIFS w celu tworzenia ekosystemu wsparcia organizacji sektora edukacji w zmianie kultury organizacyjnej, podejmowaniu nowego paradygmatu uczenia się sprzyjającego włączeniu społecznemu oraz integracji oferowanych usług realizowanych w różnych formach.

Adresatami projektu są:

  • edukatorzy - osoby zajmujące się kształceniem osób dorosłych, szkolące innych w organizacjach,
  • przedstawiciele branży rozwojowej - realizujący działania rozwojowe w organizacji, wspierający pracowników w rozwoju,
  • HR Business partners, Specjaliści HR - zajmujący się na co dzień projektowaniem działań rozwojowych.

Adresaci projektu uzyskają dostęp do raportu, narzędzia diagnozy organizacji oraz do innowacyjnej oferty kursu.

Badanie "Kultura uczenia się"

PARTNERZY PROJEKTU:

Projekt Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji korzysta z dofinansowania o wartości 114 639,50 euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.

    Celem projektu jest:
      1. Nabycie wiedzy na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji, tworzenia zintegrowanego środowiska uczenia się oraz budowania kultury jakości w usługach edukacyjnych przez 10 przedstawicieli kadry zarządzającej instytucji partnerskich dzięki wizycie studyjnej w Oslo oraz wspólnemu opracowaniu produktów edukacyjnych opracowanie we współpracy z IDN i PIFS produktów skierowanych do edukatorów, wspierających rozwój kultury jakości oraz rozwój paradygmatu humanistycznego w uczeniu się.
      2. Zacieśnienie współpracy z WUJ i IDN w celu tworzenia ekosystemu wsparcia organizacji sektora edukacji w zmianie kultury organizacyjnej, podejmowaniu nowego paradygmatu uczenia się sprzyjającego włączeniu społecznemu oraz integracji oferowanych usług realizowanych w różnych formach.

Projekt Kreowanie środowiska zorientowanego na uczącego się – rozwój kultury jakości w edukacji korzysta z dofinansowania z budżetu Rzeczpospolitej Polskiej, stanowiącego 15% wartości dofinansowania tj. 20 230,50 euro.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.